Het is weer een tijdje terug dat er wat gepost is op de blog, maar de komende tijd zullen we weer wat actiever worden. Vorige week is de campulance helaas APK afgekeurd. We hebben nu 3 weken om een heleboel laswerk te verrichten. Daarnaast waren andere afkeurpunten:
– Fuseekogel
– Achterlichtunit (gebarsten)
– Gordelspanner (afdekkapje verloren, functioneert verder goed)
– VEEL Roest!!!
Zie hieronder een kleine greep uit de vele roestplekken
Vandaag de steun van de achterasbevestiging gelast
Er zat een roestplek in de wielbak links voor. In eerste instantie bedachten we dat we het paneel linksvoor wilde demonteren om hier makkelijk bij te kunnen. De panelen zitten ook goed aan elkaar gelast i.p.v. alleen met wat schroeven. Na alle schroeven en wat lassen verwijderd te hebben, kwamen we tot de conclusie dat we de gehele bumper en meer moeten demonteren om alle lassen los te maken van dat paneel. Al heel snel vonden we dat we er, na demontage van de accu, wel van bovenaf bij zouden kunnen. Daarnaast willen we ook de instapbak en de mat op de vloer weghalen, zodat we er via de binnenkant ook bij zouden kunnen.
Na het verwijderen van de mat aan de bestuurderszijde, troffen we onderstaand drama aan… Ineens hebben we wat meer begrip voor de APK keurmeester, na in het begin nog al te bagatelliseren.
Nu we er toch makkelijk bij kunnen meteen maar de automatische hoogteregelaar voor de luchtvering aangepast van tywrap modus, naar nieuw!
Tevens hebben we alle wielbakranden kaal geschuurd en met RX5 behandeld. De kop is eraf!