Vandaag was een behoorlijk avontuur met de fuseekogel. We hadden de draagarm meegenomen in de hoop dat er wel een of ander truckersbedrijf “even” dat ding eruit kon persen. Na enkele afwijzingen, hebben we het maar eens bij de boeren geprobeerd, een loonwerkbedrijf. Die wilde wel even de kogel eruit persen. Ze hadden een pers tot 20 ton staan, dus aan het gereedschap lag het niet. Maar het ding wilde gewoonweg niet in beweging komen. Na wat aandringen hebben we ze ervan weten te overtuigen dat het spul best tegen hitte kan. Uiteindelijk was dat de key, en kwam het ding na een lange strijd eindelijk van z’n plek. Vervolgens meteen de nieuwe daar erin laten persen. Of dit voor herhaling vatbaar is? Het antwoord is “Nee”. Al met al waren de loonkosten, ondanks we zelf de demontage en montage deden, bijna net zo duur als een hele nieuwe draagarm, Whahahaha. Volgende keer bestellen we dus een nieuwe draagarm, waar ook een nieuwe fuseekogel bij in zit. Had een hoop moeite kunnen besparen…Verder hebben we de bijrijderskant nu helemaal afgewerkt. Aan de binnendorpel is nog het e.e.a. gekit. Vervolgens is alles onder de auto en de instap met anti-steenslagspray behandeld en hebben we het kale plaatwerk met Zinkspray behandeld. Aan de bijrijderskant hebben we de dorpel er zo ver uit dat we morgen direct weer kunnen starten met lassen.
Daar zit de nieuwe fuseekogel en de draagarm weer helemaal ingebouwd
Instap bijrijderskant laten behandelen met antisteenslag door de ALLERBESTE, TOFSTE, MEEST GEWELDIGE EN FANTASTISCHE VRIEND (Niet sarcastisch!!!)
Gehele bijrijderskant, alle nieuwe blanke staal nu beschermd met zinkspray. Ook door de ALLERBESTE, TOFSTE, MEEST GEWELDIGE EN FANTASTISCHE VRIEND (Niet sarcastisch!!!)
Binnendorpel netjes laten afkitten en behandelen, door de ALLERBESTE, TOFSTE, MEEST GEWELDIGE EN FANTASTISCHE VRIEND (Niet sarcastisch!!!)
Bestuurderskant vast het dorpeltje eruit geslepen. We zijn voorzichtig optimistisch dat we het dit weekend af gaan krijgen